GOLDWING NYTT

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Har du Goldwing er det ikke været som styrer. Turen kan nytes uansett sol, regn, vind eller kulde.

Jeg kjører ikke selv, men er påsitter, og stortrives med det. I det øyeblikket jeg setter meg bakpå wingen, senkes skuldrene, og smilet brer seg utover ansiktet.

Jeg nyter alltid turen, uansett vær. En sommerferie var vi på tur i juni. Vi kjørte blant annet på Vestlandet, Jæren og Lysebotn. Det var 10 grader og regn. Men vi storkoste oss, hele gjengen. Dette var en tur med vår lokale klubb, så vi var en god del Goldwinger, men også noen Harleyer. Vi hadde på regnklær og var tørre og varme. Vi kom til et idyllisk sted, med to svaner i et lite tjern. Dette synet fikk meg bare til å smile. Det var så nydelig. Jeg nevnte dette til de andre, da vi stoppet, og alle var enige: Vi koser oss på syklene, uansett vær. Opplevelsen man får på sykkelen gjør at turen blir fin, uansett vær. Selvsagt er det enda bedre med sol, varme og oppholdsvær. Men, jeg tror de fleste av oss nyter MC-opplevelsen uansett.

Vi har kjørt mye i Norge, på Goldwingen vår. Og i fjor kom korona, og da måtte det i alle fall bli norgesferie, så da kjørte vi til Finnmark. Vi hadde snakket om å kjøre til Finnmark, i flere år, og vi bestemte oss for at det passet bra i 2020. Sommerferien i Finnmark var fantastisk. Nydelig vær, og mange fine steder. Vi må nok tilbake til Finnmark. Det er utrolig mange steder vi ikke rakk å besøke. Vi hadde med telt i hengeren, men brukte det svært lite. Vi leide oss heller inn på campinghytter, pluss at vi hadde en overnatting på hotell.

I år valgte vi å prøve noe helt nytt: Vi satte Goldwingen i en henger, og kjørte på ferie med vår bybobil. Vi skal ikke skryte på oss at det var vi som kom på denne ideen. Vi «stjal» ideen fra et vennepar som fortalte at de skulle kjøre på ferie med bobilen sin, og ha wingen bakpå i henger.

– Hele ekvipasjen ved foten av Trollveggen
– Dette stilige bygget ved Trollveggen inneholder en restaurant

«Transportetappene» ble tatt med bobilen, og wingen i henger. Så parkerte vi ekvipasjen vår på en fin camping, og kjørte dagsturer i området, med Goldwingen. Etter noen dager på et sted, kjørte vi videre med bobil og henger, la oss til på en ny camping, og kjørte dagsturer med wingen, i et nytt område.

Vi var også på treffet i Uvdal, og gjorde det samme der: Hadde turer til Kongsberg, Imingfjell, Nore, Geilo og andre steder rundt Uvdal.

Det var veldig deilig å sove i sin egen seng, i sitt eget «hus» hele ferien, og slippe å leie oss inn i campinghytter av ymse kvalitet. Godt, med tanke på korona også.

– Bratt opp til Rampestreken i Åndalsnes, men Bente og Charles synes det var verdt turen

Vi er enige om at prøveprosjektet var meget vellykket. Dette kommer vi nok til å gjøre flere ganger.